Guy De Bièvre (Brussel, 1961) is componist, muzikant, docent en onderzoeker. Als autodidact genoot hij de vrijheid ideeën afkomstig uit diverse horizonten (oud, 'klassiek', experimenteel, jazz of niet-westers, maar ook beeldende kunsten uit de 20e eeuw) te gebruiken, te combineren en te integreren. Zijn vroege werken suggereren een conceptueel postmodernisme, gebruik makend van statistische organisatie en collage. Aanvankelijk waren deze werken volledig uitgeschreven, maar tegen het einde van de 20e eeuw, teneinde gebruik te maken van het creatieve potentieel van sommige uitvoerders waarmee hij het geluk had te kunnen samenwerken, begon hij meer en meer uitvoeringsvrijheid in zijn werken te voorzien.
De Bièvre geeft momenteel les op de afdeling Audiovisuele Kunsten bij LUCA in Brussel. Voordien is hij docent geweest o.m. aan de Koninklijke Academie voor Schone Kunsten in Gent en aan het RITCS in Brussel. In 2012-13 was hij Edgar Varèse gastprofessor aan de Technische Universität in Berlijn. Zijn muziek werd besteld en/of vertolkt door o.m. ChampdAction, November Music, Festival für zeitgenössische Musik & Kunst im Ruhrgebiet, LOD, Zwerm en vele anderen.
Hij publiceerde teksten over Phill Niblock, Charlemagne Palestine, John Cage, Nicolas Collins en klankkunst. Als klankkunstcurator was hij actief in Gent, Enschede en Brussel (waar hij een aantal jaren zijn eigen Earwitness reeks leidde).
De TRANSIT collectie is een initiatief van MATRIX [Centrum voor Nieuwe Muziek], in samenwerking met Festival 20/21 en met de steun van Stad Leuven.