Serge Verstockt (1957) studeerde notenleer en geluidstechniek aan het Conservatorium van Brussel en beeld- en geluidsmontage aan het RITS. Nadien behaalde hij een eerste prijs voor notenleer en klarinet aan het Conservatorium van Antwerpen bij klarinettist Walter Boeykens. Aan de Studio voor Experimentele Muziek van Joris Delaet kwam hij in contact met de elektronische klankmanipulatie. Van 1983 tot 1985 studeerde hij aan het Instituut voor Sonologie in Utrecht bij Gottfried Michael Koenig. Van 1997 tot 1999 was Verstockt ‘junior fellow’ van de KBC-leerstoel Nieuwe Muziek (musicologie, KU Leuven).
Zijn werk Voder werd in het najaar 2006 bijzonder goed onthaald op het internationaal gerenommeerde festival Wien Modern. In 2007 schreef hij de muziek bij de productie Requiem für eine Metamorphose van Jan Fabre en Troubleyn. Met deze productie was hij te gast op de prestigieuze festivals van Salzburg, de Ruhr Triënnale en Vilnius. In recente composities onderzoekt Verstockt meer en meer het samengaan van verschillende muzikale universums. Zo combineert hij probleemloos klassieke instrumenten met elektronica, beatboxers met coloratuursopraan, saxofoons met Tibetaanse hoorns en elektrische gitaar en drums. In 2013 ging Hold Your Horses – Grand opera de trash in première in deSingel in Antwerpen. Deze eerste opera van Verstockt gaat de brute confrontatie aan met een fragmentarische wereld die balanceert tussen virtualiteit en realiteit.
De TRANSIT collectie is een initiatief van MATRIX [Centrum voor Nieuwe Muziek], in samenwerking met Festival 20/21 en met de steun van Stad Leuven.